Saturday 22 December 2012

BERHIJRAH

  Asalamualikum .. Allhamdullilahh .. akhirnya hubungan aku dengan adik aku baik semula setelaahh beberapa hari tak tegur diaa . macam orang cakap, air dicincang tak akan putus .. mcm tuu laa adik beradik nii kann .. mula-mula gaduh sampai gegar duniaa . masing-masing tak pandang muka masing-masing, jeling-jeling tapi bila sorang buat lawak konfem dua-dua ketawaa . kan ? aku marah diaa, sebap aku tak nak die jadi macam aku dulu .. biasaa laa budak baru nak naik kann .. tapi semua manusia memang mampu berubah .. Allah tak akan ubah seseorang melainkan dia yang mengubah dirinya sendiri .. yang penting kat mana-mana kita ada kita mesti egat Allah ..

 
    Now, aku da cuba untuk berhijab sepenuhnyaa .. lepasnii . tak nak lagi freehair . aku tergerakk nak berhijab sebab aku rase .. aku akan mati, takut sangat-sangat dengan seksa kubur. aku rasa, aku bukan manusia yang sempurna yang dijamin masuk syurga. firstly, aku bertudung tapi itu ikut mood je.. tapi, aku mula sedar.. tutup aurat tuu adalah WAJIB. aku betulkan solat aku...kalau boleh aku nak cukupkan lima waktu.. kalau dulu susah nampak aku mengaji.. sekarang aku mintak tunjuk ajar mama untuk ajar aku ..orang yang mendorong aku untuk berubah Fitri . him is very kind person .. diaa yang ajar aku solat hajat.. aku lupaa macam mana, dia yang ingatkan aku .. kali nii aku memang betul-2 nak berubahh . aku nak jadi perempuan duniaa dan akhirat mcm apa yang fitri cakap .. sikit, demi sedikit aku sempurnaakan apa selama ni aku tinggal..

 Mula-mula memang aku boring bila dia dok nasihatkan aku pasal agama .. after that, aku tak tahu kenapa hati aku tergerak untuk berubah kejalan Allah ..aku takut mati, macam mana agaknya kalau aku mati dalam keadaan aku masih lekaa dengan duniaa yang sementara ni? bila aku fikir, tak guna aku sekolah agama sampai darjah khas tapi.. aku tak pernah amalkan pon apa yang cikgu ajar ..Islam tuu indahh . agama yang paling indahh . bila aku ada masalah aku berdoaa pada Allah, aku berzikir hati aku tenang sagad. kalau dulu, time aku ada masalah aku jumpa kawan-kawann. tapi sekarang, sujud di tikar sejadah itu lebih baik.

  mudah-mudahan aku boleh teguhkan iman aku untuk menghadapi dugaan yang Allah bagi .. doa adalah senjata umat islam.. sering aku berdoa agar aku dijauhkan dari kemungkaran . seriously, lepas aku berhijrah hati aku tenang sagad-sagad .. ini lahh penghijrahan aku pada tahun 2012 moga Allah memberkati ..penghijran tuu satu pengorbanan.. walau macam mana pon aku tetap akan mempelajari islam sampai bila-bila .. sebab Islam adalah agama ku.. Agama yang paling suci ..

  Azam aku tahun 2013 nii aku target nak khatam Al-Quran, Inn syaa Allah . Aku nak study betul-betul untuk SPM .. aku nak hadiahkan keputusann yang cermelang untuk mama dan ayah .. sebab diaorang banyak berkorban untuk aku .so, this is the right time, yg mana aku kena hadiah kan result yang baik sebagai tanda terima kasih aku pada mereka ..

   Allhammdullilahh, Allah beri aku hidayah dan kesempatan untuk aku bertaubat dan berhijrah, sebelum aku kembali padanyaa..


  lastly, ALLAH TAKKAN MENGGUBAH NASIB KITA , MELAINKANN KITA YANG MENCUBA UNTUK BERUBAHH .
Allhammdullilahh..


No comments:

Post a Comment