Saturday 22 December 2012

Life must have a Schedule ..

Asalamualaikum . hai-hai .. everybody take it off ! hahaha . tengah layan lagu kesha , take it off . korang nak tahu apa yang aku tempek kat muka aku time aku menaip nii . Bedak sejuk ..style kampung kan ? orang sekarang pakai masker laa apa laa . tapi aku pakai bedak sejuk jee , bukan apa, takut tak serasi pada kulit habis jerawat muka aku kang ! so pakai bedak sejuk jelaa, selain rase cool je kat muka, bole keringkan jerawat jugak.. cepat hilang. murah pulak tu. kan ? hehe . apa aku merepek ni ? lari dari tittle daa ..
    Life must have a Schedule .. meh aku translate. hidup mesti ada jadual . kalo tak de jadual ? boleh hidup ke ? boleh .. cume nanti korang kalang kabut . tuu jee . better kene tetap kan jadual laa, terutama pelajar yang belajar . ehh ? memang laa kan . supaya korang bole ulangkaji setiap subjek dengan aman jeg . buat homework pon tenang jeg . bak kate adik aku" lek-lek tenang" .. jadi tak laa tergopoh-gopoh siapkan homework korang tu. tak gitu ?
   For those who had big exem like me, SPM.. elokk laa . korang prepare jadual korang time cuti sebelum naik sekola ni . jadi bilaa da sekola nanti korang bole ikut jadual yang korang da buat . alaahh macam jadual harian tuu tapi untuk kat rumah punya . so, tak de laa korang bazir kan waktu buat tahi mata memanjang . kan ? hehe ..
   Dah ada jadual jangan pulak korang langgar . hmm , macam jadual tuu tak wujud . ehh ? macam aku bagus sgad jeg . hehe .. peringatann ni untuk aku jugak sebenarnyaa . tapi agak-agak laa jadual tu jangan lurus sagad sampai 24 hour nak study, mampus ! Otak pon take time to rest ok . take note :)
   STUDY HARD (but not to hard) .. haaa . tu laa moto aku . So, this is for your own good jugak kan ? Kalau UPSR result hancur, don't worry ada lagi PMR, SPM, STPM .. kat University nanti ada lagi .. see ? ALLAH selalu bagi kita peluang untuk merubahkan apa yang patut kita ubah . Sshhukur Allhamdullilah :)


  Lastly, don't giveup ok . Remember this --> "Practice make Perfect" so, belajar laa buad jadual.. Inn Sya Allah.. semua akan ok ! kayy bhaii :P

No comments:

Post a Comment