Sunday 23 December 2012

Belive in Yourself You Can Do It !

 Asalamualaikum ..hai . penat nyeww baru balik daripada kota tinggi . mula-mula pergi majlis perkahwinan . then, singgah rumah pakcik aku .. after that shoping kat Pasar Kemboja dengan sepupu . lastly, lepak mamak .... mau tak penat ? aku yang tak drive pon bole penat aptah lagi ayah yang drive tuu . bukan apa sakit pinggang laa .. sampai rumah pukul 9 lebihh . penat woi ! apapon best laa . sekali-sekali dapat spend time dengan family kan . yelaa . kalo hari-hari biase mama dgn ayah memang busy laa .

       Time on the way balik kulai masa kat kereta tadi .. ayah cerita kat kteowg semua, dia dulu hidup susah . hmm sedih, . then dia advice kat aku.. suruh belaja betul-betul . nanti dapat suami yang ada kerja bagus, gaji besar .. huuu .. aku memang kena belaja betul-betul laa kan .
  "kak, kau nak dapat suami kerja kilang ? alaahaaii. sekarang kau duduk rumah besar. dah kahwin nanti duduk rumah setingan ? nak ?"
   "haaiih ! tak hingin"
    "sebab tu laa, kena belaja betul-betul. nanti kau tak hidup susah.dapat suami pon yang sama taraf dengan kau. sekarang kau mintak apa ayah belikan. nanti kalau dapat suami susah kau nak apa, kau cuma bole mimpi jelaa.."
 

        Aku diamm . betul ayah cakap. sejak aku lahir sampai hari nii aku tak penah rase hidup susah .Allhamdullilah ..sebab tu ayah mintak sangat aku belaja betul-batul untuk masa depan yang lebih terjamin . mama penah pesan, cari bakal suami tuu cari kat U nnti . ada masa depan . kalau budak U memang masa depan cerah lah kan .betul tak ? tak payah laa beria sgad cari cinta zaman sekolah .nanti kecewa.. tak boleh belajaa . dah memudaratkan . right ? so, aku memang kena egat sampai mati pesan mama dan ayah . apa yang mereka cakap tu suma betul . ibu bapa mana yang tak menginginkan yang terbaik untuk anak-anak mereka ? semua nak yang terbaik untuk anak-anak mereka . semua tuu sebab sayangkan anak-anak ,, Allah , tingginya nilai kasih sayang ayah dan ibu ..
       Aku memang harapan mereka, sebab aku anak sulung.. aku adalah contoh untuk adik-adik aku :) apapunn.. aku kenaa berushaa untuk menjadi yang terbaik dikalang yang terbaik ! AKU TAHU AKU BOLEH !!



   
 
 Mama.. Ayahh.. terima kasih atas nasihat mama dan ayah, saya akan berusahaa sampai berjaya..! Inn Syaa Allah .
   Allah kau berikann aku kejayann dalam pelajaran.. dan permudahkan laa urusanku diduniaa dan akhirat kelak.. Amiinn..Ammiin..Ammiin .. Yaa robbalalaamiin..


                         


    

No comments:

Post a Comment