Friday 18 January 2013

KEK LORI SAMPAH

Asalamualaikum, hai reader . selamat pagi.. pagi ni Johor hujan daripada malam tadi lagi. rahmat Allah. Allhamdullilah. 

tadi aku ada baca cerita dekat satu page kat facebook ni, nama page ni "Aku doakan moga dirimu bahagia disana"
tak silap laa nama page tu, aku lupaa.. tapi rasanya betul. 
kesian cerita pasal seorang budak yang baru saje berusiaa 4 tahu lebih, menghidap empat komplikasi jantung. nagis aku bila baca cerita tu, sedih giler. aku putus cinta pon tak nagis.
ibu diaa tabahh dan sabar, menjaga anak bongsunya Iqbal, disaat-saat terakhir pon ibu diaa masih tunaikan apa saja permintaa si anak tu. anak dia nak naik lori sampah dan trak bomba tu pon ibu dia sanggup bawak. see? sweet kan ibu dia, berkorban apa saja demi anak dia. Beruntung sekali ibu dia dapat jaga ahli syurga macam tuu.. permintaan terakhir Iqbal ialah "kek lori sampah". pelikkkan? mak dia sanggup pusing-pusing KL, cari kek bentuk lori sampah tu tapi tak jumpa. nasib baik la ada seorang doktor yang merawat Iqbal dekat IJN dia share pasal Iqbal dekat blog dia, so.. kat situ ramai orang yang nak buatkan kek bentuk lori sampah tu untuk Iqbal. 
sedih sangat ceritaa ni.. korang nak baca ceritaa ni sepenuhnya, cari la kat page "Aku doakan moga dirimu bahagia disana" (facebook)
kalau korang tak kuat semangat, better tak payah baca, kalau nak baca jugak, sediakan tisu sekotak kat sebelah. cerita ni memang betul-betul bagi kita iktibar, ketabahan seorang ibu menjaga anaknyaa...
sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah untuk adik Iqbal ni..
Al-Fatihah ...

No comments:

Post a Comment